אמנות

 אומנות

"ציור טוב מעלה שני דברים :המראה החיצוני של המצויר אבל גם את מה שבראשו, את כוונת הנשמה.

להשיג את המטרה הראשונה זה קל, השנייה קשה מאוד"

(לאונרדו דה וינצ'י)

המקצוע המוגבר מכשיר את התלמידות לעסוק בתחומי העיצוב. הלימודים  מקנים לתלמידות את העקרונות התיאורטיים של העיצוב ואת האמצעים והשיטות בתהליך העיצוב ובעבודת המעצב.

התלמידות רוכשות בסיס ידע רחב שיאפשר להן להציע פתרונות מגוונים ויצרתים המביאים בחשבון גם שיקולים מתחומי הנדסת אנוש, אקולוגיה ואיכות חיים.

דגש מושם על השמירה והטיפוח של הסגנון האישי, הייחודי של התלמידה.

התלמידות רוכשות ידע על העולם החזותי וכלים להבנת השפה החזותית ואמצעים ליישומה בעבודה היצירתית.

הלימודים כוללים ביקורים במוזאון, לימודים עיוניים, עבודה מעשית והגשת פרויקט גמר.

מבנה הלימודים

5 יח"ל :

 2 יח"ל – סדנת אומנות שימושית – בחינה חיצונית של פרויקטים בוחן חיצוני בכיתה י"ב.

1 יח"ל – תולדות האומנות – היבטים בהבנת באומנות על רקע העולם המודרני – בחינה

2 יח"ל – תולדות האומנות – אומנות יהודית על רקע האומנות הכללית – בחינה חיצונית בכתב

יחידה או שלוש יחידות בעיצוב גראפי.

1 יח"ל – יסודות העיצוב

2 יח"ל – התנסות באמנות שימושית – מחשב : 1. תוכנה לעיבוד (פוטושופ)

                                                            2.תוכנה ווקטורית (אילוסטייטור/קורל דרו/פרי הנד)

  

מגמת אמנויות העיצוב

אשכול מוביל: אמנות שימושית

אשכול התמחות- עיצוב

לימודי האמנות מתבססים על ארבעה יסודות: הבנת השפה החזותית, קריאה ביקורתית, הבנת התפתחויות היסטוריות בעולם האמנות והתרבות ויישום בהתנסות מעשית.

אלו משלימים זה את זה ומעניקים לתלמיד רוחב יריעה להבנה ותרגום משמעותיים של המציאות והתרבות סביבו.

מגמת אומנויות העיצוב זימנה מאז ומתמיד למידה משמעותית עבור התלמיד באמצעות ארבעה יסודות אלו.

" פענוח שפת האמנות פותח צוהר לתחומיה השונים של היצירה הפלסטית ולעולמות חדשים ומגוונים בתחומי התרבות האנושית ובתחומי הדעת השונים".

לימוד מרכיביה של שפת האמנות הוא מפתח להבנת יצירות אמנות ולהנאה מהן.

עיצוב – מעבדת העיצוב מזמנת לתלמיד אתגר, דרך מיוחדת להביט על המציאות תוך ניתוח ויישום עקרונות של פיתוח ועיצוב מוצרים וסביבות.

במרכז הדיון עומד האדם, השיקולים השונים אשר ישפיעו על פיתוח המוצר משלבים בין צרכים אנושיים, דרישות טכנולוגיות, שיקולים של איכות הסביבה של תרבות, של כלכלה ועוד, אך מעבר לאלו ההיבט הערכי שבו השפעתו של התוצר החדש על שיפור איכות חיינו מהווה בסיס לנקודת מבט של המעצב כלפי האתגר העומד בפניו.